Glas Muslimana Crne Gore

Otkrivena nova planeta čija godina traje 1.100 zemaljskih

More articles by »
Written by: admin
Tags:

Naučnici iz američkog Mičigena otkrili su još jednu patuljastu planetu na ivicama našeg Sunčevog sistema javlja AP

Na oko 8,5 milijardi kilometara od Sunca nalazi se patuljasta planeta širine oko 530 kilometara, a čija solarna godina, odnosno jedan krug oko Sunca, traje nevjerovatnih 1.100 godina.

Ipak, najzanimljiviji podatak o objektu koji zasad nosi naziv 2014 UZ224 jeste način na koji je pronađen.

David Gerdes sa Univerziteta u Mičigenu nalazi se na čelu tima zaslužnog za otkiće patuljaste planete. On je razvio kameru nazvanu “Dark Energy Camera” koju je američko Ministarstvo za energetiku naručilo kako bi mapiralo udaljene galaksije.

Prije nekoliko godina Gerdes je svojim studentima dao zadatak da pokušaju locirati pojedine objekte unutar našeg sistema u načinjenoj mapi galaksija. Iako zvuči čudno, objekti u našem svemirskom “komšiluku” mogu se razaznati i na mapama udaljenih galaksija tako što se uočava njihovo značajno kretanje u odnosu na pozadinske objekte koji naizgled miruju. Studenti su posmatrali mape načinjene jednom u nekoliko dana ili čak sedmica, što je registrovanje pokreta tijela učinilo znatno težim. Ipak, razvili su softver koji je sve znatno olakšavao, što je na kraju dovelo do uočavanja sporog kretanja malene 2014 UZ224.

About the Author